V-ați dorit mereu să zâmbiți și să râdeți cu toată gura, dar nu ați avut niciodată curajul?

Dinții dumneavoastră nu sunt aliniați corespunzător sau sunt prea strâmbi? Contrar opiniei multor persoane, purtarea unui aparat dentar nu este specifică doar copiilor sau tinerilor, ci oricui dorește acest lucru.
Vestea bună este că nu sunteți niciodată prea învârstă ca să purtați un aparat dentar, atâta timp cât dinții și gingiile dumneavoastră sunt relativ sănătoase, cel mai probabil sunteți candidatul perfect pentru aparat dentar.

Adulții tind să fie pacienți mai buni decât tinerii pentru că:

• Adulții comparativ cu tinerii sunt mult mai receptivi la tratament, deoarece aceștia ascultă mai mult de sfaturile medicului dentist. Pacienții care poartă aparat dentar sunt sfătuiți să evite alimentele dăunătoare precum: dulciuri lipicioase, sucuri acidulate, popcorn, gumă de mestecat, alimente tari: nuci, alune, migdale, covrigei, etc..
  • Aparatul dentar nu provoacă apariția cariilor, dar din cauza igienei precare acestea pot apărea în locurile unde placa bacteriană se strânge și nu este curățată. Adulții sunt mult mai atenți cu igiena orală.
  • La finalul tratamentului, va trebui să purtați o gutieră pentru a evita ca dinții să revină la pozițiile inițiale. Tinerii pacienți sunt mai puțin atenți, deci pot pierde gutierele, să le rupă sau să nu le poarte.

Motive pentru care adulții ar trebui să poarte aparat dentar:

• Goluri de la extracții între dinți
  • Dinți înghesuiți
  • Dinți strâmbi, înclinați sau suprapuși
  • Malocluzie
  • Mușcătură încrucișată
  • Dureri de maxilar de la dinții nealiniați
  • Dinți prea depărtați
  • Vorbire afectată de poziția greșită a dinților

La ce să te aștepți dacă porți aparat dentar:

Ca și adult s-ar putea să trebuiască să purtați aparatul dentar mai mult timp decât un adolescent. În medie, un adult trebuie să poarte aparatul dentar aproximativ 22 de luni. În tot acest timp va trebui să veniți la controale  regulate o data pe lună sau chiar mai devreme, în funcție de necesitate.
De asemenea vor fi unele restricții în ceea ce privește alimentația(fără alimente lipicioase sau tari)

Beneficiile aparatului dentar la adulți:

• Dinții drepți sunt mult mai ușor de curățat;
  • Reduce riscul de complicații dentare, cum ar fi: carii sau probleme gingivale;
  • Durerile din zona maxilarului sunt reduse;
  • Veți avea zâmbetul pe care vi l-ați dorit din totdeauna.